Click here to go to World Challenge Prdikestol Serie opening page

SPECIEL BUDSKAB

Du er dyrebar for ham!
(You Are Precious to Him!)


Ren tekst Fil + Dansk Indholdsfortegnelse + Kapel + Abonnere + Forlagsret

af David Wilkerson
24 Oktober 1996
__________

"Han rakte ud fra det hje og greb mig, han trak mig op af de vldige vande. Han reddede mig fra min mgtige fjende, fra dem, som hader mig, de var mig for strke. De truede mig p min ulykkes dag, men Herren var min sttte. Han frte mig ud i det bne land, han befriede mig, for han holder af mig." (Salme 18:18-20)

I denne salme ser David sig tibage, efter at han er blevet mgtigt reddet, Han frydede sig, fordi Gud havde reddet ham fra hans fjender: "Jeg rber til Herren, den lovpriste, og bliver frelst fra mine fjender." (Salme 18:4)

Han er meget glad, David har lige gennemget en virkelig prve, Soul havde lige jagtet ham og nu havde han sat en belnning p hans hoved, s han havde vret nd til at sove i grotter, huler og p bne marker. David siger om denne tid. "Helvedes sorg omringer mig, jeg lever i lidelse, Han reddede mig fra min mgtige fjende, fra dem, som hader mig, de var mig for strke!"

Rg stod ud af hans nse, fortrende ild af hans mund. "Fra lysskret foran ham kom skyer frem med hagl og gldende kul." " Han rakte ud fra det hje og greb mig, han trak mig op af de vldige vande. Han reddede mig fra min mgtige fjende, fra dem, som hader mig, de var mig for strke." (Salme 18:9,13,16-17).

Dmoniske krfter havde omringet David. Fjenden havde vret imod ham som en flod, men David kunne stadig sige, "De truede mig p min ulykkes dag, men Herren var min sttte. Han frte mig ud i det bne land, han befriede mig, for han holder af mig." (Salme 18:19).


Hellignden gav David en benbaring
den var nglen til hans udfrielse


David kunne sige. "rsagen til at Gud udfriede mig fra alle mine fjender - af alle mine problemer og krfter fra helvede - er, at jeg er s dyrebar for ham. Min Gud fryder sig over mig!"

Kre, om du har brug for udfrielse - hvad enten det glder begr, fristelser eller prver; hvad enten dit problem er mentalt, ndeligt eller fysisk - s er dette vers nglen til din sejer, nglen er helt enkelt dette; Gud fryder sig over dig! Du er dyrebar for ham!

I Hjsang, siger Herren dette til sin brud: " Hvor er du smuk, hvor er du yndig, du elskede, du vellystens datter!" (Hjsangen 7:7). Tre af de hebriske ord i dette vers er synonyme: rlig (betyder, "dyrebar"), elskvrdig (betyder " velbehag"), og fryde.

Disse ord beskriver Jesu' tanker om sin brud, som han betragter hende. Han ser p hende og siger, hvor er du smuk, sd og vidunderlig. Du er s dyrebar for mig min elskede! "Og til gengld praler bruden, "Jeg er min elskedes, og han begrer mig." (Hjsangen 7:11). Meningen her er, "Han lber efter mig af glde, han jagter mig fordi jeg er s dyrebar for!"

De samme tanker finder vi hele vejen igennem salmerne: "Men han glder sig over dem, der frygter ham, og som venter p hans trofasthed" (Salme 147:11). "For Herren glder sig over sit folk og smykker de ydmyge med frelse." (Salme 149:4).

Nu vil jeg forsge at overbevise dig om at Gud har velbehag i dig, ved at fortlle dig. "Du er dyrebar for ham!" Men du tnker bare, "N vel, det er en dejlig tanke, den er egentlig ret lkkert."

Men denne sandhed er meget mere end en dejlig tanke. Det er selve nglen til din lsladelse, fra enhver kamp som forgrd i din sjl, det er hemmeligheden ved at g ind til Guds hvile , indtil du griber fat i det som han har lovet dig - nr det bliver et troens fundament i dit hjerte - da vil du ikke vre i stand til at modst det som ligger forude i denne onde tid!

Esajas havde en benbaring om Guds mgtige velbehag i os, han profeterede disse ord til Israel fra Gud:

" Men nu siger Herren, han som skabte dig, Jakob, han som dannede dig, Israel: Frygt ikke, for jeg har lskbt dig, jeg kalder dig ved navn, du er min. Gr du gennem vand, er jeg med dig, gennem floder, skyller de ikke sammen over dig; gr du gennem ild, bliver du ikke forbrndt, flammen brnder dig ikke." (Esajas 43:1-2).

Esajas talte ikke om en rigtig flod af ild, han talte om det folk gik igennem enten ndeligt eller mentalt. De var i fangeskab for tiden - og deres oversvmmelser var prver, og ilden var deres fristelser, deres floder var teste, det var alt det djvelen gr for at delgge og overfuse Guds folk med.

Esajas ord var et budskab af ren nde til Israel, de var i fangeskab p grund af deres egen idioti og dumhed. De fortjente slet ingenting, men Gud sendte dem en grdende snderknust profet som sagde, "Gud vil at jeg skal fortlle jer, at i tilhrer ham!"

Lige nu, gr du mske igennem en " forbigende prve" dit eget hvirvlende vand, du fler dig overvldet af den fristelse som brnder og fortrer dig og du frygter at du vil blive delagt af den.

"Du m forst ud fra disse bibelske eksempler:" Gud fr ikke altid vandene til at vre stille, han forhindrer ikke altid at oversvmmelserne kommer, han slukker ikke altid ilden, men hvad han lover er dette: "Jeg vil vandre sammen med dig igennem det hele! Denne prve eller omstndighed vil ikke delgge dig, den vil ikke brnde eller drukne dig, fortst med at g, du vil komme ud p den anden side, med mig ved din side!"

Det var alt hvad de tre Hebriske brn havde brug for at hre, da de blev kastet i gloende ovn, der var en fjerde mand sammen med dem - Jesus! De blev ikke brndt, nej deres tj og hr lugtede ikke engang af rg. Elskede, det er den slags udfrielse som Gud vil give dig!

Hvad er Guds bevggrund, til at han vil udfri dig? Er det fordi du har gjort noget som tilfredsstille ham? Har du forget den tid du beder? Bruger du mere tid p at studere ordet? Har du lovet at du aldrig mere vil svigte ham ? Esajas havde den sande benbaring: "for du er dyrebar i mine jne, hjt agtet, og jeg elsker dig. Jeg betaler for dig med mennesker, med folkeslag for dit liv. Frygt ikke, for jeg er med dig...." (Esajas 43:4-5).

Gud sagde til Israel, "Du skal snart g igennem ild og oversvmmelser - men jeg vil g med dig igennem det hele og jeg vil udfri dig til slut, helt enkelt fordi i er mine! Jeg kender jer ved navn og mit hjerte fryder sig over jer!"

"For af den nde er I frelst ved tro. Og det skyldes ikke jer selv, gaven er Guds. Det skyldes ikke gerninger, for at ingen skal have noget at vre stolt af." (Ef. 2:8-9). "Vi blev alle som den urene, og al vor retfrdighed blev som snavset tj...." (Esajas 64:6).


Selv om du ville blive fem hundrede r gammel,
da ville du ikke leve lnge nok til at
behage Gud ved dine egne gerninger!


Det er lige meget, hvad du forsger at gre, for at rense dig selv, om du ikke stoler p at Jesus har frelst dig af nde, da er al din retfrdighed som en beskidt klud i Guds jne. Dit kd er ikke acceptabelt indfor Gud ansigt, det kan ikke blive omformet, alt det kdelige blev borttaget p korset, for et nyt menneske er opstet - Kristus manden og sand tro har sin tillid i hvad han gjorde for dig!

Du siger mske, "Jeg kan tro p at Gud har behag i hellige prster, de beder og bruger megen tid i ordet og jeg kan tro at ldste og forbeder er dyrebar for ham, de har vret igennem teste og prver og de er kommet sejrrige igennem.

"Men jeg har svrt ved at tro at bekymrede, mislykkede kristne som mig, kan vre dyrebar for Gud, han m fle afsky overfor mig, fordi mit liv gr op og ned. Jeg har s mange problemer og det ser ikke ud til at jeg kan komme igennem dem, jeg fler det som om jeg er i hans hundehus, oh han elsker mig mske nok endnu, men han er helt sikkert skuffet over mig, fordi jeg altid har skuffet ham!"

Jeg beder om at I m forst: Esajas vidunderlige profeti om nde, som var til et folk som var blevet rvet, delagt, forfrt og som var blevet kastet i fangeskab - og alt dette skete kun p grund af deres egen dumhed og vantro! Det var p dette tidspunkt, at Gud sagde til dem. "N - p trods af alle jeres fejltrin - kommer jeg til jer med et budskab om hb og det er fordi I er mine!"

Jeg vil aldrig forglemme den smerte jeg oplevede da en af mine teenager kom til mig og bekendte, "Far, jeg har aldrig nogensinde flt at jeg var dig til behag, jeg har aldrig flt at jeg var vrdig til din krlighed, jeg har flt at jeg har forkastet dig i hele mit liv, du m virkelig vre skuffet over mig, fordi jeg har svigtet dig s mange gange!"

Disse ord smertede. Jeg omfavnede dette trefyldte barn, samtidig som jeg selv var fyldt af sorg, da tnkte jeg. "Det er jo helt forkert! Jeg havde vist dette barn min krlighed, jeg havde fortalt ham det og demonstreret det gang efter gang, de andre brn havde alle stolet p min krlighed, hvordan havde dette barn kunnet bre en sdan misforstelse i s lang tid, en s undvendig fortvivlelse og skyldsflelse?"

Jeg grd, samtidig som jeg fortalte ham. "Men du har altid vret noget srligt for mig, du har vret mit hjertes jesten! Nr jeg er p farten for at forberede kampagner, da tnker jeg p dig og da bliver jeg glad indvendig, naturligvis har du beget mange dumheder til tider, presis som dine brdre og sstre har gjort det, men du var tilgivet! Du var meget angerfuld og jeg har aldrig vret mindre glad for dig, du er altid en glde for mig, du har gjort mig lykkelig hele mit liv, du har altid vret en fryd for mig."

Sdan er det mange kristne der har det, i forhold til deres himmelske fader! Satan har overbevist dem om, at de kun har skuffet Gud og at de aldrig vil vare i stand til at behage ham. Derfor accepterer de ikke hans krlighed, de lever som om Guds vrede altid er over dem. Hvilken forfrdelig mde at leve sit liv p! Og hvor m det smerte Gud, nr han ser sine brn leve p denne mde.

Mske voksede du op i en forsmt og ukrlig familie, mske fik din mor, far og sskende dig til at fle, at du ikke havde nogen vrdi, du flte aldrig at du var vrdifuld for nogen, der var aldrig nogen, som lade armene om dig og sagde. "Jeg elsker dig! Du er dyrebar for mig, jeg er s stolt af dig!" Hvor mange brn mon er vokset op, som gerne havde villet vret noget specielt dyrebart for deres mor eller far? Og hvor mange voksne kmper i dag med perfektionisme, fordi de aldrig flte at de var dyrebar eller noget srligt for deres forldre?

Igennem rene har jeg ofte vret rrt til trer, nr jeg lyttede til de forfrdelige barndomme, som mange narkomaner har haft, mange har fortalt mig, hvordan deres forldre har hnet og spottet dem og sagt. "Du duer ikke til noget, du kan aldrig gre noget rigtigt, du vil aldrig blive til noget i livet!" De voksede op og flte sig fuldstndig vrdilse.

I dag er vore gader overfyldte med brn, som er lbet hjemmefra, som er blevet frarvet enhver flelse af vrdi, der er ingen som de betyder noget for, derfor overgiver de sig til den frste person p gaden, som fr dem til at fle at de er noget, de overgiver deres legemer til alfonser, mnd og kvinder som kun styres af deres lyster, eller til andre teenager - ja til hvem som helst, som fr dem til at fle at de har nogen vrdi.

Oh, tak Gud for Jesus! For ham har du altid vret meget dyrebar, det er ligegyldigt hvad for et hjem du har haft, eller hvordan dine jordiske forldre har vret, intet af dette kan sammenlignes med den krlighed som din himmelske fader har for dig, fra den dag du blev fdt, har du vret dyrebar for ham.

"... Men en gteskabsbryder jagter dit dyrebare liv." (Ord. 6:26). (Engelsk oversttelse)

gteskabsbryderen som er omtalt her i dette vers er Satan, han jagter dem som er dyrebare for Gud!

Der findes nogle brn, som har en hunger efter Gud i en meget tidlig alder, Herren har lagt sin hnd p dem, de lnges efter ham fra deres tidlig ungdom.. Jeg tror at Satan jagter et sdant barn, som har en tillidsfuld tro p Gud. Djvelen forst hvilken kraft der ligger bag, nr noget er specielt dyrebare i Guds jne, han s hvad der skete med lille Samuel, han s da denne lille dreng overgav sit hjerte til Gud, og han s Samuel vokse op og blev en mgtig profet som rystede hans kongerige!

Nu forsger Djvelen at vildlede alle dem som hungrer og trster efter Herren, hvad tror du er rsagen til at du bliver prvet? Hvorfor tror du, at du er udsat for s mange angreb? Dit liv har mske altid vret fuld af prver, men det har ikke vret fordi du er ond, nej - det er fordi Satan ved hvor dyrebar du er i Guds jne, det er de dyrebare liv han jagter

For en del r siden, da vi havde en evangelistisk kampagne p vestkysten, mdte jeg en ung mand, som var "heks" (troldmand). Ja han var endog leder af en hel klan af hekse. Selv om denne unge mand, var dybt involveret i det okkulte, s troede han ikke at Satan og hans dmoner ville delgge ham.

En aften hvor han forsgte at sove, s han skrkindjagende dmoniske ansigter p loftet i hans sovevrelse, de smilede ondskabsfuldt ned til ham, de samlede sig til en sky, for derefter at forme en tragt, den unge mand forstod, at de var i frd men at komme ind i hans hjerte Han blev skrkslagen, da huskede han noget fra sin barndom, s han rbte hjt. "I Jesu navn forsvind!" da udvidskedes de og forsvandt.

Nste nat, kom de tilbage med en forstrket styrke, da han lagde sig ned for at sove, hrte han en brlende lyd, da han kiggede op, var hele vrelset fyldt med grimme uhyggelige vsener, de havde formet en tragt igen, da stod den unge man op igen og rbte. "Jeg prber mig Jesu blod!" da flygtede dmonerne forvirret.

Den unge mand tnkte, "Nst gang de kommer, da vil jeg ikke vre istand til at klare dem." S han ringede til en kristen som han kendte og spurgte om han ville flges med ham til mde i en af mine konferencer.

Under mdet blev denne leder af trolddom overbevist ved Hellignden og han overgav sit hjerte til Herren. Nste dag kom han til mdet med en kuffert, som var fuld af dmonisk udstyr, han vidnede om, at hans familie havde en baggrund i det okkulte, men han fortalte ogs, "Jeg huske ogs noget andet, da jeg omkring seks r, havde jeg et hjerte for Jesus, jeg ved ikke hvorfor eller hvordan, men jeg husker tydeligt at jeg gik ind i skoven som l bag ved vores hus, der udste jeg mit hjerte for Jesus!"

Jeg har set det samme hjerte for Gud i mine egne brn og brnebrn. Jeg havde ogs selv et sdant hjerte, da jeg var barn, s jeg vidste presis hvad det var han prvede at forklare.

Pludselig fik jeg lys over, hvad det hele drejede sig om - og jeg vidste hvorfor djvelen havde forsgt at delgge denne unge mand, det var fordi han var dyrebar for Gud, gteskabsbryderen havde forsgt at delgge hans liv!

Bible Giver os mange illustrationer om hvordan Satan forsger at vildlede og delgge os - kun fordi vi er dyrebare i Guds jne!

Denne illustration forekommer i 4 Mosebog 13-14. Israel havde sendt tolv spejdere ind, for at undersge det forjttede land og da de vendte tilbage efter fyrre dage, plantede de tre lgne i Guds folks hjerter.

  1. "Der er for mange folk i dette land og de er for strke, til at vi kan overvinde dem!"

  2. "Byernes mure er for hje, fstningsvrkerne er uovervindelige!"

  3. "Der er kmper i dette land, s vi er ingen trussel for dem, vi er hjlpelse og frdige!"

Disse lgne gjorde Israels hjerter svage - folket oplevede en nat af fortvivlelse: "Hele forsamlingen oplftede deres rst og grd; folket grd den nat" (4Mos. 14:1). Kan du forestille dig dette syn? Prv at forestille dig hvordan det m have lydt. Mere end 2 millioner mennesker grd, jamre, klagede og srgede - de fokuserede kun p deres svagheder og utilstrkkeligheder, disse klagende lyde bombarderede himlen.

Prv at koncentrere dig p dette billede, mske ser du dig selv i midten af det! Har du nogensinde tilbragt en nat som denne - grdende og srgende p grund af dmoniske lgne som blev indskudt i dine tanker? Har du nogensinde grdt indfor Gud, "Nej nu kan det vre nok - jeg kan simpelthen ikke bre mere! Denne prve er for hrd, der findes fstningsvrker i mig, som er umulige at rive ned, det hele er forbi - jeg kommer aldrig igennem, jeg har tabt dette slag!"

Djvelen kaster de samme tre lgne over alt Guds folk: "Dine fristelser er for store, dine begr er for overvldende, jeg er for svag til at modst de krfter som kommer imod mig!"

Det samme ord, som Gud sagde til Israel, er ogs tilgngeligt for os i dag: "... "Skal I vre min ejendom, ene af alle folkene, for hele jorden tilhrer mig..." (2 Mos. 19:5). " For du er et folk, der er helliget Herren din Gud; dig har Herren udvalgt af alle folk p jorden som sit ejendomsfolk." (5 Mos. 14:2).

Jeg er overbevist om at Israel flte sig dyrebare og specielle da Herren frelste dem, da han havde udfriet dem fra Egyptens fangeskab, da han bnede det rde hav og frelste dem fra Farao's hr, da m de have sagt. "Se dette store mirakel som Gud har gjort for os, han m virkelig elske os!"

Og de fleste kristne i dag, ville sige de samme ting om deres frelser og Herre: "Oh ja - Gud frelste mig fra min synd, se alt det han har sat mig fri fra, jeg m betyde noget srligt for ham!"

Mit sprgsml er: Hvad hndte? I lbet af f r bliver mange kristne som Israel, Nr problemer og prver krydser deres vej, da tnker de. "Engang var jeg dyrebar i Gud jne - nok til at blive frelst, men nu efter at jeg har tjent ham alle disse r, da er jeg ikke mere vrd end, mad for mine fjender!"

Sdanne forkastede troende fler ikke mere at Gud har velbehag i dem, faktisk tror de at Gud har forkastet dem! Da Israel sagde, "Vi er grshopper i jnene p disse kmper," sagde de faktisk. "Gud har behandlet os som hjlpelse sm insekter som snart vil blive trampet ned og d, vores fjende vil knuse os p jorden, vi har ikke mere hb end grshopper!"


Men Josva and Kaleb var af en anden nd!


Josva and Kaleb var iblandt de tolv spejder som var sendt ud, men de kom tilbage fyldt af hb, de grd ikke trer, eller beklagede sig over deres situation, nej de frydede sig efter at de havde undersgt landet, de var fulde af tro og vision!

Kender du nogle kristne som er sdan? De glder sig altid, Du ved at de gennemgr store prvelser, alligevel ser det ud som om de altid kan finde Gud midt i deres situation.

N, men hvad med dig? Er du altid langt nede, altid klagende? Mske har dine personlige eller familie problemer overvldet dig, og drnet din sjl. Kre hellig, det er ligegyldigt hvad der er du gennemgr, du er dyrebar for Gud og om du kommer til ham med et sultent angerfuldt hjerte, da vil han give dig hans vision og hb!

Josva og Kaleb havde en benbaring af hvor vrdifulde de var i Guds jne, de vidste at Israel betd noget specielt for Gud. Det var ngle til deres hbefulde sejrende nd, Josva sagde. " Hvis Herren holder af os, vil han fre os ind i dette land og give os det....!" (4 Mos. 14:8). Med andre ord. "Fordi han fryder sig over os, s er vi s godt som allerede inde i landet!"

Det er den samme benbaring som David havde: "Han frte mig ud og reddede - fordi han havde behag i mig!" Sdan er det ogs for enhver sejrrig kristen i dag, som har denne benbaring om en himmelsk fader, som elsker dem. "Vi kan ikke fejle!" Alle vore fjender er som en bid brd for os, fordi vi er dyrebare for Gud, han har velbehag i os!"

Lad mig forklare for dig, den store nde Gud viser os igennem Josva og Kaleb erfaring, Israel havde brugt natten til at vre oprrske - svlgene i vantro, grdende som om Gud havde forladt dem, for til sidst at udvlge en kaptajn som skulle fre dem tilbage til Egypten. Men Herren sendte Josva og Kaleb til dem og de fortalte folket. "Nr man tager denne forvirrede nat i betragtning - og om man tager al jeres elendighed og forvirring i betragtning - Gud har velbehag i jer, han vil lede jer fremad, frygt ikke - for i er dyrebare for ham!"

Men der er ogs en advarsel her, for som du ser, Israel ngtede at tro p Guds budskab om hvor dyrebar de var i hans jne, men i stedet for vedblev de med at fokusere p deres situation - deres problemer, svagheder og utilstrkkelighed, de overgav sig til frygt. Til sidst ophrte Guds tlmodighed og han sagde til Israel: "Og Herren sagde til Moses: Hvor lnge skal dette folk hne mig? Hvor lnge skal de vise mig mistillid trods alle de tegn, jeg har gjort blandt dem? Jeg vil sl dem med pest og tilintetgre dem; men dig vil jeg gre til et folk, der er strre og mgtigere end de" (4 Mos. 14:11-12).

Herren tilgav Israel for Moses skyld, men de fik ikke tilladelse til at komme ind i det forjttede. I stedet for fik de en tildelt et liv i rkenen - et liv som var overgivet til konstant frygt og destruktiv tvivl, de var tilgivet, men elendige! De havde mistet hb, hvile og fred som kommer af at acceptere og tro p, hvor dyrebare Guds brn er for ham.

Elskede, det eneste tidspunkt Guds tlmodighed lber ud i forhold til os, er nr vi igen og igen ngter at acceptere hvor meget han elsker os og han nsker at se os komme igennem vore kampe. Desvrre s er mange kristne i dag, blevet sendt tilbage til rkenen, fordi de selv har vret rsag til det, de har ingen glde, eller sejer. Nr man ser p dem, da tnker man Gud har forkastet dem for mange r siden . Nej! Det der er sket er, at han har overgivet dem til al deres beklagelser og knurren.

Tak Gud, at Josva og Kaleb kom ind i det forjttede land og hvilken glde de havde! Gud velsignede dem over al mde, de stod der som grnne trer i hans hus indtil de dde, de var mnd med kraft og vision - fordi de vidste at de var dyrebare for Gud!

Du er ogs dyrebar for Gud, p trods af alle dine problemer og fejltrin, det er ligegyldigt hvad dine prver og besvrligheder bestr af, du kan vre et grnt tr i Guds hus, prsis som Josva og Kaleb var, st fat p Guds ords lfter: "Han frte mig ud i det bne land, han befriede mig, for han holder af mig (Salme 18:20). Det er troens grundvold.

Amen!

Oversat til dansk af Birthe Lyngkilde,
Snderborg Danmark d. 15 Januar, 1999.

Bibelsitater fra Det Danske Bibelselskabs 1992 oversttelse.

---
Brugt med tilladelse bevilget af World Challenge, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA.


Ren tekst Fil + Dansk Indholdsfortegnelse + Kapel + Abonnere + Forlagsret

Times Square Church Information | Ny Laeser Information

Flersproglig Menu


KOPIRETTIGHEDER OG REPRODUKTIONS BEGRAENSNINGER:

Eneretten til denne datafil tilhrer World Challenge. Den m ikke ndres eller redigeres p nogen vis. Den m kun kopieres i sin helhed til distribuering som gratis dokument. Al reproduktion af denne datafil m indeholde kopirettigheds informationer ( d.v.s.: Forlagsret (C) 1999 by World Challenge"). Denne datafil kan ikke bruges uden tilladelse fra World Challenge i forbindelse med salg eller for at fremme noget andet salgbart produkt. Dette omfatter hele dens indhold, med undtagelse af nogle f korte citater. Giv venligst anerkendelse til flgende kilder. Forlagsret (C) 1999 by World Challenge, Lindale, Texas, USA.

Dette materiale er udelukkende til personligt brug og m ikke posteres offentligt p andre web sider. The Lorain County Free-Net Chapel har eneret fra World Challenge, Inc. til offentligt at fremvise disse budskaber p dets webside. Du har tilladelse til at nedtage, kopiere, trykke og distribuere dette materiale, s lnge du ikke fremviser det p et andet sted p Internet. Du m dog gerne stte en link til dennes beliggenhed med henblik p reference til disse budskaber.


Denne side er en tjeneste fra
The Missing Link, Inc.®
Sammenfrer vanskeligt stillede unge og ldre med livsforvandlende programmer
Web side - http://misslink.org
Chapel - http://misslink.org/chapel2.html
Home of the World Challenge Prdikestol Serie af David Wilkerson
http://www.tscpulpitseries.org


Forlagsret - Forlagsret © 1999 - The Lorain County Free-Net Kapel
Nord Central Ohio, U.S.A.

VERST P SIDEN

Vores webmaster har brug for dine kommentarer og forslag.
Denne side er sidst opdateret d. 7 Februar 1999.

Derfor tver vkkelsen/ "Hjlp!"/ Det findes her/ Sponsor/ Trosbekendelse/ Dansk Indholdsfortegnelse/ Rundt omkring Pianoet/ Bibelstudie/ Opslagstavle/ Bibliotek/ Hjem/ Prdikestol Serie