World Challenge Pulpit Series

Kovat sydämet Jumalan seurakunnassa !


Tekstitiedosto + Suomenkielinen valikko + Kotisivu + Tilaa + Tekijäoikeudet

David Wilkerson
Syyskuuta 1, 1997
__________

Mitä tulen sanomaan voi yllättää sinut, mutta minä uskon koko sydämestäni että kylmimmät sydämet tässä maailmassa ei ole uskomattomilla vaan uskovien parissa.

Kun me ajattelemme kylmäsydämistä ihmistä, useimmat meistä ajattelevat ateistia kuten Madalyn Murray O´Hair, nainen joka vaikutti siihen että rukous poistettiin kouluistamme. Ateistit kuten O´Hair pitivät pilkkanaan koko ajatusta Jumalasta. Viitatessaan kristittyihin heidän sanansa olivat ankaria ja vihaisia heitä kohtaan. Toiset ateistit osoittivat avoimesti vihaansa Jumalaa kohtaan kuten esimerkiksi rocklaulaja Marilyn Manson joka repi Raamattuja esiintyessään.

Milloin tahansa me kuulemme tällaisista ihmisista, ajattelemme " Nämä ihmiset ovat maailman kovasydämisiä ihmisiä !"

Mahdollisesti voimme ajatella aggressiivisia homoaktivisteja, kuten nuo jotka marssivat viidennellä kadulla New Yorkissa muutamia viikkoja sitten. Monet näistä homoista, jotka marssivat silloin avoimesti pilkkasivat kristittyjä ja Jumalaa. Yksi mies kantoi kylttiä jossa luki " Jeesus on homo." Milloin tahansa kuulemme tällaisista ihmisistä, me ajattelemme, " Heidän sydämensä on tullut kovaksi synnin tähden. Heitä on mahdotonta tavoittaa !"

Mahdollisesti voimme myös ajatella kommunisti maita jotka vuosikymmeniä vainosivat kristittyjä. Kuubassa esimerkiksi, muutaman kymmenen mailin päästä Floridan rannikolta, Fidel Castron kommunisti hallitus sulki kaikki kirkot ja aloitti muuttamaan katedraalit harjoituspaikoiksi kommunismille. Kuuban johtaja kehuskeli, " Olemme pyyhkineet pois kaiken uskonnon!" Silloin monet kristityt ajattelivat: " Kukaan ei voi olla kovempi sydämminen kuin nämä Jumalan vihaajat !"

Voisin jatkaa vaikka kuinka kertoen, kuinka Kristusta pilkataan eritavoin. Todellakin, jokaisesta todetaan että heidän sydän on kylmentynyt. Mutta jos haluat tietää kenellä on kovimmat sydämet kaikista sellaisista jota Jumala eniten halveksii, sinun täytyy katsoa Jumalan seurakuntaan. Kylmimmät, kovimmat sydämet löytyvät aina hänen seurakunnastaan !




Raamatun mukaan, kovimmat sydämet joita Jumala
eniten halveksii ovat ne, jotka kuulevat mutta eivät ota
vastaan Jumalan Sanaa.


" Kuritusta saanut mies, joka niskurina pysyy, rusennetaan äkisti, eikä apua ole". San 29:1.

Hebrean sana "kuritus" tässä jakeessa viittaa oikaisevaan opetukseen. Hebrean sana "niskurille" tarkoittaa " ei ole parannusta" " ei ole mitään mahdollisuutta vapautua. " Tämä jae kertoo meille, että kova ja kylmä sydän tulee tuloksena monien varoituksien hylkäämisenä kuten laittaen syrjään totuuden. Toiseksi, se kertoo meille, että aikanaan sellaiset ihmiset tulevat mahdottomaksi parantaa.

Joten, ketkä ovat nämä ihmiset, jotka useimmiten kuulevat nämä varoitukset ? Ne ovat ilmeisesti kristityt, ne jotka istuvat seurakunnassa joka viikko saarnojen ääressä !

Järkyttävä totuus on, vaikka kristityt kuulevat tulisen saarnan, Jumalalta saadun, monet eivät toteuta elämässään sitä mitä kuulevat. He kieltävät Jumalalta pääsyn tietyille elämänsä alueille. Kun he kuulevat, ilman että Jumala saisi tehdä uutta, kovuus ja kylmyys pikkuhiljaa tulee sydämiin. Lopuksi, heidät leikataan pois ilman mitään mahdollisuutta parannukseen.

Nyt, sinä saatat ajatella, " Odotahan hetki. Sanotko sinä synnin kovettamalla, radikaalisella homosexuaalilla on toivoa parantua kovuudestaan mutta synnin kovettamalla Kristityllä ei ole samanlaista toivoa ? Voiko näin olla ?

Kyllä, ero on siinä, että homosexuaali johon viittasimme ei ole kuullut saarnaa saarnan jälkeen parannuksesta ja jatkanut sydämensä kovettamista. Mutta kristitty on !

Madalyn Murray O'Hairs pojan elämä havainnollistaa tätä. Hän oli kasvatettu ateistisemmassa talossa Amerikassa. Myöhemmin elämässä hän toimi äitinsä rinnalla kiroten Jumalaa ja uskovia. Mutta kun hän kuuli evankeliumin, pelastui hän ihanasti. Myöhemmin hänestä tuli pastori, saarnaten Kristusta kirouksen sijaan. Tämän miehen kovuus oli mahdollisista parantaa, koska hän ei ollut kuullut saarnoja parannuksen tekemisestä ja jatkuvasti kieltäytynyt tekemästä parannusta.

Tämä on totta monien ihmisten kohdalla jotka elävät kommunistien vallan alla. Kun rautaesirippu putosi, evankeliumia levitettiin näihin entisiin kommunisti maihin, tuhannet ottivat vastaan Kristuksen. Punaisen armeijan joukkoja tuli uskoon vasemmalta ja oikealta, jopa joitakin korkea-arvoisia kenraaleja tuli uskoon, joista tuli voimakkaita Kristuksen todistajia.

Muutamassa päivässä, hallituksen virkailijat, kouluopettajat ja jopa KGB pyysivät Raamattuja ja saarnasivat Kristusta niille, jotka olivat heidän vaikutuksen piirissä.

Meidän seurakuntamme piti evankeliumin ristiretken Puolaan vähän ennen, kun kommunismi sortui tässä maassa. Se oli niitä muutamia kertoja, kun viranomaiset antoivat kenenkään avoimesti pitää uskonnollista kokousta. Jokaisena iltana kun minä saarnasin, satoja nuoria kirjaimellisesti juoksi alttarille, itkien, murtuneella sydämellä, janoten Kristusta.

Heidät kaikki oli aivopesty uskonnolle, mutta heidän kovuus oli parannettavissa, koska he eivät olleet kuulleet saarnoja parannuksen teosta ja kovettaneet sydäntänsä Jumalan Sanalle.

Kokemukseni mukaan, kovimmat sydämet, parantumattomat, löytyvät Pyhän Hengen innoittaman saarnan kuulijoista. Sellaista kovuutta ei ole kylmissä, kuolleissa, muodollisissa kirkoissa, missä evankeliumi on ollut korruptunoitua jo sukupolvien ajan. Ei - se aina löytyy sieltä missä puhdas Sana saarnataan saarnatuolista ja hyljätään kirkonpenkeissä !

Saatat kysyä, " Mikä on tarkasti ottaen kova sydän ? " Kova sydän on se, joka on päättänyt vastustaa Jumalan sanaa ja toimintaa sen mukaan. Se on tullut mahdottomaksi liikuttua, vakuuttua Pyhän Hengen varoituksesta.

Pyydän, ymmärrä minua oikein: sydämen kovuus ei ole vaan kääntymistä Jumalaan vastaan, tai että hyljätään Kristus, tai että kieltäytäydytään menemästä kirkkoon. Fakta on, sinun sydämesi voi tulla kovaksi vaikka olet kirkossa joka kerran kun ovet ovat auki. Sinä voit olla sydämeltä kova kuunnellessasi saarnoja kasetilta, laulaen ylistystä Jumalalle... palvellessa kolehdin kantajana, opettajana, jäsenenä kuorossa.

Todellakin, sinä voit tulla niin kovaksi Jumalan Sanalle vaikka Jeesus itse saarnaisi saarnastuolista, sinä kääntäisit kuulemattoman korvasi hänellekin!

Juuri nyt, sinä saatat sanoa itsellesi " Whoa ! Tämä kaikki kuulostaa vähän liian pelottavalta minulle." En halua pelotella ketään, mutta totuus on että, jos sinä jatkuvasti vältät Jumalan Sanan varoituksia, sinun on paras alkaa käymään kuolleimmassa seurakunnassa minkä voit löytää. Tällä tavoin sinua ei tuomita yhtä voimakkaasti, kun jos istuisit Pyhän Hengen seurakunnassa ja jatkuvasti kieltäytyisit tekemästä parannusta. Jos jatkat näin elämääsi sinun sydämesi tulee niin kovaksi, että sitä ei voi enää parantaa !




Haluan antaa sinulle mahdollisuuden testata itseäsi.
Oletko mahdollisesti ottanut ensimmäiset
askeleet kohti sydämen kovuutta.


Saanen kysyä sinulta seuraavat kysymykset:

1. Kuinka monta kertaa olet kuullut tai lukenut vaaroista, jotka liittyvät siihen, kun jättää väliin päivittäisen rukouksen ja Raamatun lukemisen ?

Minulla on monia kirjoitettuja sanomia tästä aiheesta, tietäen että vaikeat ajat ovat tulossa yhteiskuntamme ylle. Silti, monet lukijat kieltäytyvät ottamasta Raamattujaan viettäen viittä minuuttia heidän Taivaallisen Isänsä kanssa. Rakkaat ystävät, jos laiminlyötte salaisen rukouksen kotonanne ajatellen, että rukous kirkossa pitää huolen kaikista tarpeistanne. Silloin ette koskaan selviä tulevista vaikeista ajoista.

Ajattelepa, jos ette huomioi Jumalan Sanaa, jonka tarkoituksena on parantaa ja vahvistaa sinua hyvinä aikoinakin, kuinka sinä koskaan löydät voimaa käydä läpi vaikeita aikoja jotka ovat tulossa ?

Jos olet laiminlyönyt Pyhän Hengen kehotukset salaiseen rukoukseen, silloin olet ottanut ensimmäisen askeleen kohti sydämen kovettamista. Sinä saatat täyttää kaikki aikasi tekemällä hyviä töitä, siunaten ihmisiä ja olla koko sydämestäsi mukana kristittyjä palvellen.

Mutta, jos sinä laiminlyöt aikasi mikä kuuluisi Herralle. Kieltäytyen etsimästä hänen kasvojaan tai lukemasta hänen sanaansa. Sinusta tulee heikko, pelokas, masentunut ja viimein saalis saatanalle.

Ainoastaan olemalla henkilökohtaisesti yhteydessä Taivaalliseen Isään voit valmistua mitä tuleman pitää!

2. Kuinka monta kertaa sinua on varoitettu juoruamisen hirveistä seuraamuksista ?

Ajoittaen minun varoitukseni juoruamisesta ovat olleet helliä, kuten kevyt sade. Toisinaan taas ne ovat olleet kuin aaltoileva ukkonen. Olen kirjoittanut kuinka juoruaminen ja valittaminen maksoi Israelille kaiken. Kerta toisensa jälkeen israelilaisia varoitettiin tämän synnin seuraamuksista. Mutta he vastustivat ja eivät totelleet Herraansa ja se toi heille elinikäisen kurjuuden aavikolla joka vilisi käärmeitä !

Nyt, saanen antaa taas mahdollisuuden testata itseäsi. Oletko sanonut jotakin uskonsiskoa tai veljeä vastaan viime viikolla, jotakin jota et aio katua ollenkaan ? Tai oletko kuunnellut jotakin juorua tästä henkilöstä ? Jos olet, saiko se kylvää epäilyksen siemenen sydämeesi koskien tätä henkilöä?

Minä kysyn sinulta, kuinka sinä voit jatkaa juoruamista, vaikka olet kuullut varoituksia mihin se johtaa ? Ainoa vastaus on se, että sydämesi on pikkuhiljaa alkanut kovettumaan!

3. Kuinka monta varoitusta olet kuullut koskien salaisen synnin hautomisesta ?

Miten on sen tämän hetkisen synnin, se josta Jumalan Henki jatkuvasti on puhunut sinulle ? Vuosien varrella olen kirjoittanut monia varoituksia niistä vaaroista, jotka liittyvät kun flirttailee salaisen synnin kanssa. Silti ainoastaan en ole saarnannut syntiä vastaan, mutta olen myös opettanut Jumalan ylösnousemus voimasta. Olen saarnannut siitä, että Herra vahvistaa meitä henkensä voimalla, ja laittaa sydämeemme halun tehdä sitä mikä on hyvää Jumalan silmissä.

Silti, minä tunnen ihmisiä, jotka ovat istuneet opetukseni alla Times Squaren seurakunnassa vuosia, ja he silti juovat, polttavat, kiroilevat ja valittavat.

Rakkaani, tässä on kova sydäminen ! Kuka kehtaa istua rakkauden ilmapiirissä viikko toisensa jälkeen ja silti jatkaa syntielämäänsä koskaan vakuuttumatta, että tarvitsesi tehdä parannus ! Se on joku, jonka sydän on jo alkanut kovettumaan !




On mahdollista rakastaa Jumalan Sanan kuuntelemista,
arvostaa ja hyväksyä se mitä saarnattiin, ja silti kasvaa
parantumattoman kovaksi samalla kun kuuntelee !


Sinä voit vilpittömästi uskoa, että olet hyväksynyt saarnan pelkästään, koska olet kuullut sen, ajatellut sitä ja keskustellut siitä sunnuntai-illallisella. Silti, sinä voit tehdä tämän kaiken ja silti olla pelkkä kuuntelija, et Jumalan Sanan tekijä!

Israelin kansa rakasti kuulla voimakasta saarnaaja Hesekieliä, mutta he eivät koskaan toimineet sen mukaan, "He tulevat sinun luoksesi joukottain, istuvat edessäsi minun kanssani ja kuuntelevat sinun sanojasi, mutta he osoittavat rakkautta suullansa, mutta heidän sydämmensä kulkee väärän voiton perässä. Ja katso, sinä olet heille kuin rakkauslaulu, kauniisti laulettu ja hyvin soitettu: he sanojasi kyllä kuuntelevat, mutta eivät tee niitten mukaan" Hesekiel 33:31-32.

Monet ihmiset meidän seurakunnassamme ovat lähestyneet minua kokouksen jälkeen, halanneet minua ja sanoneet, " pastori, se oli voimakas sanoma minkä saarnasit." Mutta kun he kävelivät pois, Pyhä Henki kuiskasi minulle, "He eivät kuulleet sanakaan mitä sanoit ! "

Hebrean kirjasta luemme meille voimakkaan varoituksen,
"Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroitumisessa, kiusauksen päivänä erämaassa" Heb. 3:7,8

"Kun sanotaan: Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa.(kapinoidessa)" Jae 15.

Nämä jakeet selvästi osoittavat, että kovuus ei ole yhteydessä ateistiin, kommunistiin tai johonkin muuhun, vaan siihen että kuulee Jumalan Sanan, mutta ei tee sen mukaan.

Tunnen monia ihmisiä Times Squaren Seurakunnassa, jotka ovat lämminsydämisiä, ystävällisiä ja uhrautuvaisia, ja silti he ovat vaarassa tulla kova sydämiseksi ! Olen etsinyt Herraa kysyen tästä, " Isä, kuinka nämä omistautuneet, ahkerat ihmiset kuulevat saarnan saarnan jälkeen parannuksen teosta ja silti he eivät muutu ? He tulevat sinun seurakuntaasi viikko viikon jälkeen ylistäen sinua, laulaen sinulle, mutta he eivät kasva hengellisesti. Tiedän tämän koska, olen kuullut heidän juoruilevan ja tiedän muista synneistä heidän elämässänsä. He rakastavat kuulla sanan, jonka saarnaat mutta yksinkertaisesti he eivät tottele sitä. Herra, mikä vaikuttaa että he eivät tottele sanaasi ?"

Jumala näytti minulle, että kaikki juontaa takaisin heidän uskoon tuloonsa.

Nämä välinpitämättömät ihmiset eivät tulleet uskoon alussakaan !

Sinä näet, Raamattu puhuu kahdesta kääntymyksestä; Ensimmäisenä, on kääntymys joka johtaa parantumiseen ja vapautukseen kaikesta synnistä. Tämän on useimmat kristityt kokeneet. Mutta siellä on myös kääntymys, joka johtaa kovuuteen ja sokeuteen. Salli minun antaa sinulle esimerkki.

Israel mielellään kuunteli voimakasta saarnaajaa profeetta Jesajata, silti he jatkuvasti oikeuttivat syntinsä, kutsuen pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi.

Joten, Jumala neuvoi Jesajaa: "Niin hän sanoi: Mene ja sano tälle kansalle. Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi. "Jesaja 6:9-10.

Jumala tiesi, että israelilaiset eivät haluaisi luopua salaisista synneistänsä. He rakastivat lihallisia iloja ja maailman ystäviään liikaa. Joten Herra kertoi Jesajalle, " Nämä ihmiset eivät koskaan tule muuttamaan sydäntään. Ja tästä eteenpäin en tule puhumaan sanaakaan heille. Vaan, haluan että kiirehdit heitä kovuuteensa, Jesaja. Sillä tavoin, ehkä joku kuuntelee ennen kuin on liian myöhäistä !"

Yksinkertaisesti sanottuna, Jumala kutsui omiaan kokonaan antautumaan hänelle. Hän sanoi, " Jos te aiotte olla kutsuttuna minun nimellä, jos sydämmestänne käännytte, sitten sen on tapahduttava tavalla joka vapauttaa sinut synneistäsi, parantaa sinua ja laskee vapaaksi kaikista kahleista !"

Kiitän Jumalaa siitä suurimmasta osasta kristityistä jotka aloittivat matkansa Jeesuksen kanssa oikealla tavalla. Rakastamalla to-tuutta ja tottelemalla Jumalan Sanaa. Heillä on jumalliset surut syntiensä tähden, heidän kääntymyksensä oli koko sydäminen. He hylkäsivät lihalliset nautinnot, rakastuivat Herraan, ja Hänen Sanastaan tuli heidän ohjaava lampunsa. Ja tänään he antautuvat epäilemättä tottelemaan Hänen Sanaansa.




Toinen kääntymys on mitä
armeija kutsuu "potero" uskonnoksi.


Tämä toinen kääntymys on mikä tapahtuu joillekin sotilaille kun he menevät taisteluun. Kun he kuulevat luotien viheltävän ohi ja näkevät pommien putoavan ympäriinsä, he katsovat kuolemaa kohti ja he pian huutavat Jumalan puoleen !

Tällainen usko Faaraolla oli. Hän oli kuullut seitsemän kertaa kehoituksen parannukseen Pyhältä Hengeltä, mutta silti hän ei totellut Jumalan käskyä vapauttaa Israel. Ja nyt Jumala lähetti Mooseksen Faaraon luokse kahdeksannen kerran tällä viestillä, "Näin sanoo Herra, hebrealaisten Jumala: Kuinka kauan sinä kieltäydyt nörtymästä minun edessäni? Päästä minun kanssani palvelemaan minua." 2.Moos.10:3.

Jumala oli jo etukäteen varoittanut Moosesta faaraon reaktiosta. "Mene faraon tykö, sillä minä olen kovettanut hänen sydämensä.." jae 1.

Sinä saatat kysyä, " Mitä mahdollisuuksia Faaraolla oli ? Koska, Jumala oli kovettanut hänen sydämensä." Ei ! Sanan valinta tästä saattaa olla harhaan johtava. Faaraon kovettuminen ei tapahtunut iankaikkisesti, vaan, Raamattu kertoo meille aikaisemmassa jakeessa: " Mutta kun farao näki päässeensä hengähtämään, kovensi hän sydämensä, eikä kuullut heitä kuten Herra oli sanonutkin. " 2.Moos. 8:15.

Joka kerta kun faarao kieltäytyi tottelemasta Jumalan käskyä. Jumala kävi Egyptissä ankarin seuraamuksin. Ja joka kerta Faarao huusi, "Okei, Herra, teen mitä tahansa kunhan vaan saat minut pois tästä sotkusta !" Silti kun hänet oli vapautettu, hän palasi kapinaan.

Raamattu sanoo Israelin isistä: "Mutta, he, meidän isämme, olivat ylimielisiä, he olivat niskureita eivätkä totelleet sinun käskyjäsi. He eivät tahtoneet totella eivätkä muistaneet ihmeellisiä tekoja, jotka sinä olit heille tehnyt, vaan olivat niskureita.." Neh. 9:16-17.

Jumala aina tietää mitä on ihmisen sydämessä. Ja hän tietää milloin joku kuuntelee, mutta ei toimi sen mukaan, vaan menee oman mielensä mukaan. Hän tiesi tämän faaraosta, koska seitsemän kehoituksen ja vitsauksen jälkeen, faaraon sydän kasvoi vaan kovemmaksi.

Nyt kahdeksas vitsaus oli tulossa egyptiläisten ylle, ja se oli sekkainen, jota he kovasti pelkäsivät, heinäsirkat. Raamatussa, heinäsirkat kuvastavat tuhoa ja hävitystä. Monissa tapauksissa he kuvastavat Jumalan kostoa ihmisille. Todellakin, profeetta Joel kertoo eräästä hyökkäävästä armeijasta, heinäsirkoista. "ja minä korvaan teille ne vuodentulot, jotka heinäsirkka, syöjäsirkka, tuhosirkka ja kalvajasirkka söivät minun suuri sotajoukkoni, jonka minä lähetin teitä vastaan." Jooel 2:25.

Jumala ei aina lähettänyt tuomioita pelkästään tuomitakseen, vaan tuoden enemmin esille Jumalallisen järjestyksen ja tahdon. Monet asukkaamme Timothy ja Sarah asuntoloissamme tietävät tämän selvästi. He ovat menettäneet työnsä, omaisuutensa, terveytensä, perheensä, kaikki koska tuhosirkan, alkoholin ja huumeiden muodossa tuhosi kaiken heidän elämässään. Silti, näitten vaikeuksien jälkeen he kääntyivät Jeesuksen puoleen.

Egyptissä, suuri joukko tuhoojasirkkoja saapui maahan yön aikana tuhoten kaiken mikä oli näkyvissä, sadon, kasvit, jopa puun kuoria. Kun nämä tuhoojasirkat olivat lopettaneet työnsä, ei ollut edes ruohoa jäljellä.

" ja heinäsirkkoja tuli koko Egyptin maahan, ja ne laskeutuivat ylen suurina laumoina koko Egyptin alueelle; niin paljon ei heinäsirkkoja ollut koskaan sitä ennen tullut eikä sen jälkeen tule. Ne peittivät koko maan pinnan, niin että maa tuli mustaksi; ja ne söivät kaikki maan kasvit ja kaikki puiden hedelmät, jotka olivat rakeilta säilyneet. Niin ei jäänyt mitään vihantaa jäljelle puihin eikä kedon kasveihin koko Egyptin maassa. " 2. Moos 10:14-15.

Massiiviset laumat sirkkoja täyttivät egyptiläisten talot. Kaikkialle minne ihmiset katsoivat, he näkivät heinäsirkkoja, lattialla, maidossa, vaatteissa ja vuoteissa. Nämä heinäsirkojen aiheuttamat tuhot johtivat muutamassa päivässä Egyptin täydellisen tuhon partaalle.

Tässä vaiheessa, pieni mutta hyvin tärkeä sana esiintyy kirjoituksissa, sana "silloin" " Silloin farao kutsutti kiiruusti Mooseksen ja Aaronin ja sanoi: Minä olen rikkonut Herraa, teidän Jumalaanne, ja teitä vastaan. " Jae 16.

Farao tunnusti syntinsä, myöntäen väärintekemisensä. Kuulosti että hänen katumisensa oli täydellinen. Mutta mikä oli hänen motiivinsa katumiseensa? Kirjoitukset kertovat meille sen hyvin selvästi faraon omilla sanoilla. "Anna nyt anteeksi minun rikkomukseni vielä tämä kerta, ja rukoilkaa Herraa, Jumalaanne, että hän poistaisi minulta ainakin tämän surman." jae 17.

Farao sanoi, " Kyllä, olen tehnyt syntiä, ja olen pahoillani. Nyt, kiirehdi Mooses ja auta minut pois tästä sotkusta. Rukoile Jumalaasi puolestani. Olen vaikeuksissa, ja minun täytyy saada helpotus !"

Farao näki että hän oli vaarassa menettää kaiken, joten hän katui toivoen, että Jumala vapauttaisi hänet tästä sotkusta jonka hän oli itse saanut aikaan. Ainut mitä hän halusi oli saada vapautus tästä sotkusta !




Mikä sinut ensin toi Herran Luo ?


Tulitko ensin Herran luo niinkuin farao, ainoastaan sen takia että halusit jotain Jumalalta ? Käännyitkö hänen puoleensa vain että pääsisit eroon huumeista, tai pelastaaksesi avioliittosi, tai että vapautuisit taloudellisista vaikeuksista ? Sanoitko itsellesi, " Jos menen Jeesuksen tykö, ehkä hän selvittää asiat."

Totuus on, että Kristus tekee ihmeitä sinulle. Hän tekee mahdottoman sinun elämässäsi. Mutta jos tulit Hänen luokse ainoastaan saadaksesi jotain, ainoastaan että vapautuisit ongelmista, sinä et koskaan kasva kypsyyteen. Päin vastoin, sinä kasvat ainoastaan kovaksi !

Ajattele takaisin aikaan, jolloin tulit uskoon. Tapahtuiko se sen jälkeen kun heinäsirkat olivat syöneet kaiken ? Oliko sinun terveytesi heikentynyt jollain tavoin ? Oliko joku lapsistasi vaikeuksissa ? Olitko tuhon partaalla, kuoleman ja tuhon pyöriessä ylläsi ?

Pyydän, elä ymmärrä minua väärin. Tietenkin, Jumala rakastaa pelastaa ihmisiä jotka ovat päätymässä tuhoon. Kun kaikki on menetetty, Hän on aina lähellä, ja Hän on uskollinen ja vapauttaa. Mutta, rakkaani, sinä et voi tulla Jeesuksen luo pelkästään saadaksesi vapautuksen ! Sinun täytyy tulla Hänen luokse, koska Hän on Jumala, ja koska Hän ansaitsee sinun elämäsi, sinun palvontasi ja kuuliaisuutesi.

Vaarallista on tulla Jumalan seurakuntaan ja käydä läpi ylistyksen vaiheet. Sinä saatat olla opettaja, kolehdin kerääjä, mukana kuorossa ja saatat sanoa itsellesi, " muistan kääntymykseni hyvin. Pyysin Jeesusta sydämeeni viisi vuotta sitten." Mutta jos sinä olisit todella kääntynyt silloin se näkyisi elämässäsi tänään.

Sinä kasvaisit hengellisesti, lukien Raamattua usein, vieden ongelmasi ja tarpeesi Jumalalle, viettäen arvokasta aikaa Hänen kanssaan salassa. Aina kun kuulisit varoituksen heinäsirkkojen tulosta, sinä ottasit huomioon ne. Koska sinä tiedät Isän käskyt jotka hän antanut rakkaudesta sinuun.

Juuri nyt saatat sanoa, " Kyllä, Veli David, myönnän että olen laiminlyönnyt Jumalan sanaa. Ja olen salaisen synnin kahleissa. Olenko liian kovettunut, liian pitkälle mennyt, että voisin saada Jumalan parantavan kosketuksen?

Et, et todellakaan ! Jos sinä alat kutsua Herraa tänään, kaikkien tarpeittesi keskellä, Hän tuo sinut virvoituksen keskelle. Kun tuot hänelle rehellisen katuvan sydämen, Hän ei toimi sinun tuomitsijanasi, vaan välittäjänä ja esirukoilijana. Juuri nyt Hän sanoo sinulle, " Kutsu Minua ja minä teen sen sinulle. Minä tulen sinun tykösi, pitäen huolen kaikesta mitä tarvitset jotta sinun sydämesi pysyy herkkänä ja murtuneena Minun edessäni. "

Haluatko kasvaa kypsyyteen Kristuksessa ? Haluatko, että Herra uudistaa sinua rakkaudestaan johtaen sinun elämäsi jumalisuuteen ? Sitten kutsu Häntä tänään. Mikään ei paremmin pidä sinua Hänen tarkoittamallaan tiellään, kuin murtunut ja herkkä sydän !

---
Julkaisulupa World Challenge'eltä, P. O. Box 260, Lindale, TX 75771, USA.


Tekstitiedosto + Suomenkielinen valikko + Kotisivu + Tilaa + Tekijäoikeudet

Times Square Kirkon Ilmoituksia | Tietoja Uusille Lukijoille


KOPIOINTI- /JULKAISURAJOITUKSIA:

Tämä tiedosto kuuluu kokonaisuudessaan World Challengelle. Sitä ei saa muuttaa sisällöltään millään tavalla. Se voidaan julkaista vain kokonaisuudessaan ilmaisjakeluun. Kaikkissa toisinnoissa tästä julkaisusta tulee olla copyright maininta (esim. "Copyright © 2000 World Callengen luvalla") Tiedostoa ei saa käyttää ilman World Challengen lupaa jälleen myyntiin tai jonkin muun julkaisun edistämiseksi kaupallisesti. Tämä sisältää koko materiaalin lukuunottamatta joitakin pieniä lainauksia. Lisää seuraava maininta lähdekirjallisuuteen: Copyright © 2000 by World Challenge, Lindale, Texas, USA.

Tämä materiaali on ainoastaan henkilökohtaiseen käyttöön eikä sitä saa julkaista muilla nettisivuilla. The Lorain County Free-Net Chapelilla on yksinoikeus julkaista näitä saarnoja nettisivuillaan World Challenge Inc.'in luvalla. Voit vapaasti kopioida netiltä, painaa ja jakaa tätä materiaalia, kunhan et julkaise sitä internetillä muilla sivuilla. Voit kuitenkin laittaa linkit viitteenä nähin saarnoihin.


Tämä Internet-sivu on
The Missing Link, Inc.®
joka tarjoaa vaikeuksissa oleville nuorille ja aikuisille elämää muuttavan mahdollisuuden.
Kotisivu - misslink.org
Kappeli - misslink.org/chapel2.html
David Wilkersonin World Challenge Saarnasarjojen monikielinen Internet-sivu
www.tscpulpitseries.org


Copyright © 2002 - The Lorain County Free-Net Chapel
Det nordlige central Ohio, U.S.A.

ALKUUN

Webmaster tarvitsee kommentejasi ja ideoitasi
jotta tämä palvelu toimisi mahdollisimman hyvin.
Kerro meille, ellei kaikki toimi, kuten pitäisi.
Vain siten saamme tiedon siitä!
Viimeksi päivitetty 17.9.2002

Miksi Herätys Viipyy/ "Apua!"/ Mitä tässä on/ Kannattaja/ Uskon Tunnustus/ Raamatun Tutkiminen
Pianon äärellä/ Ilmoitustaulu/ Kirjasto/ Kotisivu/ Suomenkielinen valikko/ Saarnatuolisarjat